Мета навчальної дисципліни: “Безпекажиттєдіяльності” є вивчення загальних закономірностей виникнення та розвитку небезпек, аналіз характеру і наслідків впливу небезпек на життя та здоров’я людини – формування необхідних вмінь і навичок для запобігання й ліквідації небезпек.
Завдання навчальної дисципліни: опанування систем формування та підтримки здоров’я людини та забезпечення гармонійного розвитку особистості.
Ознайомлення із методами і засобами попередження та зменшення впливу негативних чинників на людину, колектив, соціум у цілому.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
· основні принципи формування безпечної життєдіяльності людини;
· характеристик негативних факторів різного походження;
· значення психофізіологічних особливостей людини на формування її моделі безпечної поведінки;
· класифікацію та принципи нормування шкідливих та небезпечних факторів, що негативно впливають на здоров’я людини;
· методів виявлення шкідливих та небезпечних факторів;
· основні принципи гармонійного розвитку людини та сталого розвитку суспільства.
вміти:
· аналізувати та оцінювати небезпечні ситуації;
· оцінювати навколишнє середовище стосовно особистої безпеки, безпеки колективу;
· самостійно приймати рішення про вжиття термінових заходів у разі виникнення екстремальних ситуацій;
· забезпечити особисту безпеку в екстремальних ситуаціях;
· розробляти й впроваджувати систему заходів, спрямованих на збереження здоров’я людини та її гармонійний розвиток;
· оцінювати негативні фактори середовища перебування та визначати шляхи усунення їх дії на людину.
Програмні компетентності:
- дослідницькі навички (ЗК-02);
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (К05).
– здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних рішень та проведенні досліджень(ФК-03);
– впливати на дотримання вимог, щодо збереження навколишнього середовища (РН 06);
– здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки (К12).
Програмні результати навчання:
- ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем і їх складових (УМ-08);
- здатність продемонструвати знання та навички щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання надзвичайних ситуацій (ЗН-04);
- (ЗК-9) вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.